Ile trwa pozycjonowanie strony?
Wielu przedsiębiorców posiadających własną stronę internetową zastanawia się, ile czasu musi minąć, aby ich strona się wypozycjonowała. Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Od tego ile trwać będzie pozycjonowanie witryny, np. w Warszawie zależy wiele czynników, takich jak konkurencja, obecny stan strony czy jej wielkość. Ile trwa pozycjonowanie strony? W jaki sposób do tego podejść? I czy są jakieś widełki czasowe, po których zobaczymy już jakieś efekty?
Pozycjonowanie nowych i istniejących już witryn
Pierwszym elementem, który ma duże znaczenie przy pozycjonowaniu strony jest jej historia. Witryny, które już od dawna figurują w indeksie Google będą miały ułatwione zadanie. Zwłaszcza, gdy mają już jakieś treści i stałych czytelników. Wyszukiwarka widzi wówczas, że strona jest autentyczna, więc chętniej będzie piąć ją w organicznych wynikach wyszukiwania.
Czas, po którym możemy oczekiwać pierwszych efektów wynosi w przypadku takich stron około 3 miesięcy.
Trochę gorzej wygląda sytuacja nowych witryn, dopiero stworzonych. Nie mają one historii, treści ani dobrego profilu linkowania, więc Google będzie musiało dopiero je zindeksować. Ten proces może potrwać nawet kilka miesięcy. Dopiero wtedy witryna znajdzie się w wynikach wyszukiwania i będzie można przeprowadzać kolejne działania związane z SEO.
W przypadku nowych stron pozycjonowanie trwa znacznie dłużej. Dopiero po kilku miesiącach witryna zacznie pojawiać się w Google, ale zanim nabierze rozpędu musi minąć kolejnych kilkadziesiąt dni.
Wielkość strony i jej konkurencja w pozycjonowaniu
Kluczowa jest wielkość i ilość podstron w danej witrynie. Im bardziej rozbudowany sklep czy strona firmowa, tym lepiej z punktu widzenia pozycjonowania. Ma to szczególne znaczenie w przypadku bardziej konkurencyjnych fraz, a także tych pozycjonowanych lokalnie, np. w Warszawie. Celem Google jest bowiem jak najlepsze dopasowanie wyników do potrzeb użytkowników. Jeśli więc internauta szuka roweru elektrycznego, to z większym prawdopodobieństwem Google wyświetli sklep z wieloma produktami niż stronę, na której jest tylko jeden typ takiego roweru.
Drugim czynnikiem jest konkurencyjność strony. Dla słów z długiego ogona, bardzo niszowych pozycjonowanie może potrwać zaledwie 2 miesiące. Jeśli jednak chcemy, aby witryna wyświetlała się wysoko na popularne frazy, będzie trzeba poczekać trochę dłużej. Potrzebne są w tym przypadku nie tylko wartościowe treści, ale i lepsza optymalizacja witryna, a następnie budowa wartościowego profilu linków zewnętrznych.
Dodatkowo warto zastanowić się, czy nasza konkurencja również nie korzysta z usługi pozycjonowania stron. Wówczas trzeba dokładnie przeanalizować budżet marketingowy. Może być tak, że konkurencja płaci więcej i nasze wysiłki nie przyniosą witrynie oczekiwanych rezultatów.
Zobacz również, jakie witryny wyświetlają się na wybrane przez Ciebie frazy w TOP10. Jeśli to wielkie marki albo strony typu Wikipedia czy inne internetowe encyklopedie, masz małe szanse na pojawienie się ponad nimi.
Szczególnie polecamy:
Ile trwa pozycjonowanie strony – różne przypadki
Załóżmy, że mamy do czynienia ze średnim sklepem internetowym, np. z siedzibą w Warszawie, którego właściciel wcześniej w ogóle nie interesował się pozycjonowaniem. Ile w tym przypadku czekać będziemy na efekty z pozycjonowania?
Jeśli sklep jest dobrze zoptymalizowany pod Google, strona szybko się ładuje, kod jest czysty, a witryna dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych, to możemy przejść do działań związanych z optymalizacją treści. Należy nasycić teksty słowami kluczowymi oraz stworzyć nowe treści w oparciu o stworzoną wcześniej strategię. Dodać meta tagi oraz opisać prawidłowo obrazki.
Następnym krokiem będzie regularne pozyskiwanie odnośników zewnętrznych z różnych stron i serwisów, a także pisanie artykułów sponsorowanych. Im ciekawsze miejsca znajdziemy, tym szybciej wpłyniemy na poprawę pozycji w wyszukiwarce. Ostatecznie pierwsze efekty takiego pozycjonowania zauważymy po ok. 4 miesiącach, a po kolejnym roku możemy mówić już o osiąganiu zamierzonych rezultatów.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku małej strony z ofertą. Ograniczona liczba podstron, w tym istniejących treści na stronie sprawia, że czas pozycjonowania się skraca. Trzeba skupić się na tym, co mamy i zadbać o pełną optymalizację strony oraz profil odnośników zewnętrznych. Istotna w tym przypadku będzie również konkurencja. Całkowity czas pozycjonowania takiej strony to pól roku, z tym że pierwsze efekty i przyciągnięcie użytkowników możemy osiągnąć już po 2 pełnych miesiącach pracy.
Ile trwa pozycjonowanie stron? Podsumowanie
Z powyższego wynika, że proces pozycjonowania strony, również w Warszawie, to z pewnością zajęcie długoterminowe. Trzeba być cierpliwym, aby doczekać się upragnionych rezultatów. Warto również wiedzieć, że raz wypracowana pozycja w Google nie jest wieczna. Należy nieustannie obserwować, badać i analizować działania nasze i konkurentów, żeby witryna cały czas wyświetlała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.